پیگیری سفارش
بستن پنجره
مسایل بهداشتی در مسافرت
28 اسفند ماه 1401

خانواده و همسفران ضرورت دارد. همه‌گيري كوويد ١٩ و به ويژه شيوع اين بيماري با سوش‌هاي گوناگون، از جمله اُميكرون در جهان و كشور ما، ضرورت و اهميت رعایت پروتكل‌هاي بهداشتي را دوچندان می‌کند.

در صورت بروز علائمی شبیه سرماخوردگی( درد بدن، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه) از سفر کردن اجتناب کنید.
در صورت حضور در اماکن سربسته، به تهویه مکان و ورود هوای تازه دقت کنید. همچنین، فاصله دو متری خود را با سایرین حفظ کنید.
قبل از خوردن غذا و بعد از اجابت مزاج، حتما دست‌های خود را با آب و صابون مایع بشویید.
وسايل شخصي انفراديف مانند: قاشق، چنگال، ليوان، ملحفه و روبالشتي، مُهر و چادر نماز به همراه داشته باشید.
اگر نسبت به بهداشت و سلامت آب منطقه یا شهری که به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده اید، اطمینان ندارید؛ حتما چند بطری آب معدنی پلمپ شده همراه خود ببرید.
بطری های آب معدنی را برای در دسترس داشتن آب خنک، داخل فریزر نگذارید، چون فرآیند یخ زدگی و یخ زدایی آب در بطری های پلاستیکی، باعث آزاد شدن ترکیبات سرطان زا و ورود آن ها به آب می شود.
در طول راه ، برای شستن میوه، یا دست های خود ،از آب های غیرآشامیدنی، یا آب چاه استفاده نکنید.
اگر در بین راه، به آب سالم دسترسی نداشتید، و آب رودخانه یا نهری در دسترس تان بود، حتما آن آب را بجوشانید و سپس برای شستن ظرف ها، میوه ها یا دست هایتان از آن استفاده کنید.
هندوانه یا نوشابه های مصرفی تان را داخل آب های روان طبیعت که احتمالا حاوی انواع آلودگی های میکروبی و انگلی هستند، قرار ندهید.
از آنجا که امکان فساد غذاهای پروتئینی، مانند انواع خورش یا غذاهای حاوی گوشت، در طول سفر وجود دارد، بهتر است غذاهایی غیرگوشتی برای خودتان بپزید و همراه ببرید؛ مثلا تخم مرغ کاملا سفت و پخته، گزینه مناسبی است.
اگر در طول سفر از غذای رستوران های بین راهی استفاده می کنید، حتما دقت کنید تا رستورانی تمیز و دارای مجوزهای رسمی و بهداشتی را انتخاب کنید.
در رستوران های بین راهی و شهر مقصد، هرگز غذاهای سرشار از سُس های مختلف را سفارش ندهید. عطر و طعم این سُس ها، گاهی فقط وسیله ای برای پوشاندن فساد احتمالی مواد غذایی اولیه در این رستوران هاست.
اگر می خواهید خودتان در بین راه، غذاهایی مانند جوجه کباب درست کنید، حتما جوجه ها را در منزل با آب سالم بشویید؛ سپس آنها را طعم دار کنید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ زدگی، مانع فساد گوشت مصرفی تان در بین راه و قبل از کباب شدن بشود.
از آنجا که احتمال ابتلا به تب مالت در اثر مصرف شیر، ماست، پنیر و حتی بستنی های محلی وجود دارد، مصرف آن ها به مسافران توصیه نمی شود.
هرگز بطری شیر و حتی بطری آب و سایر خوراکی ها را پشت شیشه اتومبیل در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
از آنجا که احتمال ایجاد ترافیک های جاده ای یا حتی بسته شدن برخی از جاده ها در اثر عوامل طبیعی مانند برف، ریزش کوه یا سیل و یخبندان وجود دارد، بهتر است مقداری آجیل خام، خرما، انجیر خشک، توت خشک، نان خشک، غذاهای کنسروی، آب معدنی و آب میوه در اتومبیل خود داشته باشید.
بهتر است، دست کم، یکی دو دست لباس گرم و چند عدد پتوی سبک مسافرتی در ماشین بگذارید.
حتما به تعداد تمام اعضای خانواده‌تان، ملحفه تمیز بردارید، تا روی بالش ها، تشک ها و پتوهای هتل یا محل اقامت خود بیندازید.
از پوشش های یک بار مصرف توالت فرنگی که از قبل تهیه کرده اید، در اقامتگاه خود استفاده کنید.
برای حفظ سلامت و امنیت خود و خانواده تان ، تا حد امکان، در خانه های استیجاری اقامت نکنید.
اقامتگاه های عمومی تر، مانند: هتل ها، مُتل ها و مسافرخانه ها، معمولا امن تر و بهداشتی ترند.
اگر هزینه کافی برای اقامت در مکان های مناسب در سفر چندروزه تان را ندارید، بهتر است به جای اقامت در چادرهای مسافرتی، سفرهای یک روزه و کم هزینه را در برنامه تعطیلات تان بگنجانید. اقامت در چادرهای مسافرتی، سلامت و امنیت شما را به مخاطره می اندازد.


به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده